POWRÓT

2021

Same tory nie wystarczą, czyli czym pojedziemy?

Jednym z ważniejszych celów CPK jest dostarczenie nowoczesnych rozwiązań, które zwiększą komfort podróżowania po Polsce i całej Europie. Aby tak się stało nie wystarczą same tory, ale przeprowadzona na szeroką skalę modernizacja całego systemu kolejowego.

Tabor, infrastruktura, rozkład jazdy – każdy, kto chociaż raz w życiu jechał koleją, wie, że tutaj jest wiele do poprawy. Dlatego już dziś myślimy o przyszłości i projektując Centralny Port Komunikacyjny stworzymy tabor (czyli lokomotywy, wagony czy tzw. elektryczne zespoły trakcyjne), który będzie dostosowany do oczekiwań (obecnych i przyszłych) pasażerów. Nie zapominamy oczywiście o ekonomii, jakości, energooszczędności i ochronie środowiska.

Zakupiony tabor będzie służyć przez kilka dziesięcioleci, dlatego nie może być tworzony w oparciu o krótkoterminowe trendy. Musi być trwały, bezpieczny, spełniający wszystkie wyśrubowane normy, a przy tym bardzo użytkowy dla każdego pasażera.

W tym celu przeprowadzone zostały Wstępne Konsultacje Rynkowe, aż z 10 podmiotami – graczami z najwyżej półki firm przemysłu kolejowego w Polsce i na świecie. Dzięki temu już za chwilę każdy z nas będzie mógł cieszyć się Kolejami Dużych Prędkości.

Dlaczego nasze wymagania są tak wysokie? Realizacja tak dużego projektu jakim jest CPK, a przy tym konieczność zapewnienia pociągów do jego obsługi, to doskonała okazja do ustanowienia nowych standardów dotyczących komfortu, bezpieczeństwa, napędu, energochłonności czy ekologii. Dlatego wymagania są wysokie, a skala zamówienia będzie tak duża, że oczekujemy taboru „szytego na miarę”. Wierzymy, że po „efekcie Pendolino”, czeka nas „efekt CPK”!